5 Nisan 2012 Perşembe

SAPPHIRE AVM VE BALMUMU MÜZESİ...

herkese merhaba!!
ben hafta sonundaki gezinin devamını yayınlayana kadar, diğer hafta sonu geldi ama neyse olsun bakalım :)
beykoz korusundan sonra şu yeni açılan sapphıre avm 'yi de bir görelim bakalım dedik. ben yeni açıldı sanıyorum, meğer 1 seneyi geçmiş.. amaan olsun zaten pek bişi yok, çok birşey kaybetmiş sayılmam yani :) avm'nin güzel tarafı içindeki bal mumu müzesi ve seyir terasının olması...
bal mumu müzesi çok ilginçti,bizim ufaklıklar ilk baş biraz korktular, içerisi loş ışık,sadece heykellerin üzerinde hafif bir ışık var, hepsi canlı gibi ben bile korkmadım değil hani :)
yukarıda Kanuni sultan süleyman'ı görüyorsunuz..


pek çok ünlü ismin heykelini yapmışlar. yukarıdaki napolyon. kendisinin boyu 1.55'miş ve boy kompleksinden dolayı gelenleri hep oturarak karşılarmış.. ilginçç...

bunu zaten tanıyorsunuzdur :) oradaki rehber her heykeli tek tek anlatıyor,o açıdan çok iyi..

haldun dormen.. biraz asık suratlı mı çıkmış ne?



hz. mevlana.. anlatacak söz yok, harika...

peki burada keyifli keyifli yatan hatun kim ? biraz daha yakından bakın bakalım tanıyacak mısınız?
evet hürrem sultan.. hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur..
daha güzel bekliyordum,  bakımsız gününe denk geldik herhalde :)
osmanlı imparatorluğunun kurucusu osman gazi'yle kapanışı yapalım. daha pek çok isim var, hepsini burada paylaşamadım..
siz en iyisi gidin görün.. hee seyir terasına da çıkmayı unutmayın.
ben çıkamadım bi dahaki sefere kaldı :)
herkese sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...